Opakowania ekologiczne

Opakowanie jest silnym narzędziem w rękach projektanta i marketingowca. Jeszcze do niedawna miało spełniać kilka strategicznych cech: przemawiać językiem marki, podkreślać jej wartości, odpowiadać potrzebom klienta… Dziś do tego dochodzi jeszcze jedna cecha: ekologia.

Na całym świecie zapanowała moda na ekologię! Coraz chętniej dbamy o środowisko, segregujemy śmieci, oszczędzamy prąd i wodę. Trend ten znalazł swoje miejsce również w świecie marketingu. Z otwartymi rękoma przywitali go projektanci, którym przyniósł on wiele możliwości. Bo eko opakowanie to coś więcej niż wykorzystany materiał. To również manifestacja marki, która w ten sposób potwierdza swoje zaangażowanie na rzecz środowiska i społeczną odpowiedzialność biznesu. A klienci tego typu postawy naprawdę doceniają!

Ekologia - biznes przyszłości

Przypomnij sobie swoją ostatnią wizytę w supermarkecie. Jakie produkty znalazły się w Twoim koszyku? Jogurt w plastikowym kubeczku, mleko w kartonowym opakowaniu, kurczak na styropianowej tacce, butelka wody mineralnej… Czy wiesz, że plastikowa torba rozkłada się niemal 100 lat? Większość zużytych opakowań jeszcze kilka lat temu nie była odpowiednio zagospodarowana, zwiększając tym samym obciążenie środowiska. Na szczęście coraz więcej firm zmniejsza ilość surowca wykorzystywanego do produkcji swoim opakowań. Np. Coca-Cola w 2010 r. wprowadziła do swoich butelek lżejsze nakrętki. A już rok później w Polsce pojawiła się pierwsza woda, która zawierała w składzie swojej butelki o 16% mniej plastiku niż butelki konkurencji.

Opakowania - najnowsze trendy

Jak istotna jest atrakcyjność opakowania? Ogromna! Konsumenci nie zwracają uwagi na nieporęczne, zbyt duże i nieciekawe wizualnie opakowania. Oczekują opakowań ładnych i dopasowanych do produktu.

Marki zaczęły prześcigać się w produkcji biodegradowalnych opakowań z naturalnych surowców. Pionierem są jak zwykle Stany Zjednoczone. W Ameryce znajdziemy np. jogurty w kubeczkach składających się prawie w całości z kukurydzy lub trzciny cukrowej. Ale również Polska nie pozostaje w tyle. W ofercie niektórych firm znajdziemy naczynia, które po posiłku można zjeść, dostarczając tym samym swojemu organizmowi cennego błonnika. Oczywiście, minie jeszcze lat, zanim ekologiczne opakowania staną się codziennością. Jednak początek tej historii wygląda naprawdę obiecująco!



Masz pomysł na własne opakowania?


Napisz do nas
pudełka reklamowe

Pudełka dla Netia [case study]

Pudełko reklamowe dla klientów sieci Netia. Pudełka wykonane z wysokiej jakości kartonu GC1 z białym spodem.

Zobacz wpis
pudełka reklamowe

Pudełka dla Lotos [case study]

Pudełko reklamowe na kubek termiczny dla klientów stacji Lotos.

Zobacz wpis
pudełka reklamowe

Pudełka dla T-Mobile [case study]

Pudełko reklamowe dla klientów sieci T-Mobile pokryte nadrukiem offsetowym oraz folią błysk.

Zobacz wpis

Jak tworzyć materiały, które sprzedają więcej?