Opakowania ładne i praktyczne sprzedają się lepiej!

Atrakcyjność i praktyczność - te dwie cechy determinują decyzje zakupowe współczesnego klienta. Lubimy to co ładne, a jeśli dodatkowo jest użyteczne i może nam się ponownie przydać? Miejsce w koszyku gwarantowane!

Kupujesz herbatę. Do wyboru masz dwa opakowania: jedno wykonane ze słabej jakości papieru z przeciętną grafiką, a drugie w designerskiej puszce z modnym minimalistycznym wzorem, którą będziesz mógł ponownie użyć. Które z nich wybierzesz…? Decyzja jest prosta! Biorąc do ręki dowolny produkt, mamy wobec niego konkretne oczekiwania - w końcu wydajemy na niego nasze pieniądze. Jeśli ich nie spełni, w nasze dłonie trafi za chwile produkt innej marki.

Praktyczność

Stereotypowy konsument wchodząc do sklepu polega zazwyczaj na jednym z dwóch czynników: na swoim doświadczeniu lub atrakcyjnej reklamie wizualnej. Zadaniem dobrego opakowania (a raczej dobrego projektanta) jest sprawić, aby klient odrzucił to co zna i wybrał dany produkt. Posłużmy się tu konkretnym przykładem opakowania butów Nike, które po otwarciu przypomina sportowe boisko oraz opakowania butów dla dziewczynek, które w środku wygląda niczym pokoik dla lalek. Taka użyteczność to ogromny atut!. Dlaczego rodzice wybierają tak chętnie świąteczne słodycze, na opakowaniach których, znajdują się układanki lub gry? Ponieważ mają tu dwa w cenie jednego. Każdy z nas lubi takie gratisy!

Atrakcyjność

Jak istotna jest atrakcyjność opakowania? Ogromna! Konsumenci nie zwracają uwagi na nieporęczne, zbyt duże i nieciekawe wizualnie opakowania. Oczekują opakowań ładnych i dopasowanych do produktu.

Potrzeby zmieniają się w zależności od grupy docelowej, środowiska sprzedaży oraz oczywiście cech samego konsumenta. Czy można zatem stworzyć idealne opakowanie, które jest skazane na sukces…? Mimo ogromnej ilości badań i opracowań, to zadanie trudniejsze niż mogłoby się wydawać.



Masz pomysł na własne opakowania?


Napisz do nas
pudełka reklamowe

Pudełka dla Netia [case study]

Pudełko reklamowe dla klientów sieci Netia. Pudełka wykonane z wysokiej jakości kartonu GC1 z białym spodem.

Zobacz wpis
pudełka reklamowe

Pudełka dla Lotos [case study]

Pudełko reklamowe na kubek termiczny dla klientów stacji Lotos.

Zobacz wpis
pudełka reklamowe

Pudełka dla T-Mobile [case study]

Pudełko reklamowe dla klientów sieci T-Mobile pokryte nadrukiem offsetowym oraz folią błysk.

Zobacz wpis

Jak tworzyć materiały, które sprzedają więcej?